Alexandru Rada

despre examene

Posted in Dezvoltare personala, Diverse by Alexandru Rada on 23 Ianuarie 2009

Cum văd eu lucrurile:

Există câteva tipuri de persoane:

  • care învaţă foarte mult pentru orice examen,
  • persoane care învaţă cât de cât pentru unele examene (citesc o dată materia),
  • persoane care nu învaţă deloc pentru nici un examen.

Din punct de vedere al satifacţiei în urma rezultatelor am distins:

  • persoane mulţumite raportat la efortul depus
  • persoane nemulţumite.

Vreau să analizăm combinaţiile posibile să vedem care sunt cei mai câştigaţi şi cei care „se oftică”.

  1. Cei care au învăţat şi au note mari sunt obişnuiţi cu astfel de situaţii, probabil le spun părinţilor: „Mamă am mai luat un 10 la x”.
  2. Cei care au învâţat cât de cât şi au luat o notă satisfăcătoare (spre bună) spun:  „Mamă am luat azi un 9 (sau de cele mai multe ori chiar 10), şi a fost greu examenul dar am învăţat”ş
  3. Cei care nu învaţă şi l-au trecut (note mari să nu înveţi deloc este posibil): „Mamă, l-am trecut şi pe ăsta, cu 7” (chiar dacă au luat 5)
  4. Cei care au învăţat 3 zile de au rupt carţile şi au luat doar 8 sunt cei mai nefericiţi, se vaită că au învăţat: „Mamă, ne-a dat atât de greu…”
  5. Cei care au citit doar o data materia îşi zic: „Dacă mai citeam 1 dată, de 2 ori poate luam un 9”
  6. Iar cei care l-au picat că n-au învăţat: „Şi-aşa n-am învăţat, îl iau în sesiune”

Din toată analiza de mai sus desprindem următoarele: cei mai câştigaţi sufleteşte după un examen sunt cei care au învăţat cât de cât. Şi de cele mai multe ori aceştia sunt cei mai pregătiţi pentru viaţă: pentru că ŞTIU SĂ SE DESCURCE.

Cu alte cuvinte spus „norocul şi-l fac singuri” (o expresie preferată de-a mea), adică raportul dintre munca depusă şi satisfacţia ulterioară este cel mai bun. (de la economie: Utilitatea marginală e maximă, sper că nu greşesc).

Nu vreau să spun să nu se înveţe pentru examene, dar doar ce e nevoie şi cât e nevoie.

Am simplificat puţin lucrurile, sunt mult mai multe cazuri dar le-am luat pe cele mai importante ca să dau exemplu.

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Raluca said, on 23 Ianuarie 2009 at 10:48 pm

    Hihi……..
    Foarte tare analiza si foarte adevarata !:))

  2. […] Să o luăm “pe-ndelete”: în primul an ţi se înşiră materii generale, care acoperă din toată economia câte ceva, că de… poate încă nu e hotarât studentul şi trebuie să le ştie pe toate. Bine că nu ne învaţă şi cultivarea cartofilor, că pentru unii dintre noi poate le-ar aduce mai multe beneficii. Dacă m-am înscris la marketing şi am intrat aici, nu e logic că vreau să învăţ marketing? Iar dacă am ajuns prin picaj la marketing, atunci nasol pentru mine dar va trebui să învăţ marketing sau sa mă mut (vezi despre examene). […]


Lasă un răspuns

